sunnuntai 18. heinäkuuta 2010

Nettiostoksilla

Netti on nykyään aarreaitta sisustajille ja sieltä löytyy jokaiselle jotakin. Kotimaistenkin nettikauppojen määrä lisääntyy koko ajan. Vietin todella pitkän ajan tässä eräänä iltana tutustumalla nyt niin suositun tanskalais-ranskalaisen maalaistyyliin erikoistuneiden suomalaisten nettikauppojen tarjontaan jonkun verkkokauppalistauksen mukaan. Netissä samanlaisten tavaroiden tarjonta on silmiinpistävää. Se on ihan eri juttu kaupata samanlaista tavaraa lahjatavara- tai sisustusliikkeessä vaikkapa Oulussa tai Kouvolassa ja se ei haitanne ketään. Mutta jos esim. Oulussa kaikki kaupat myisivät samaa tavaraa, se ei olisi kenellekään hyvä asia. No, netissä asiakaskunta on globaali ja tilanne tietysti toinen. Mutta käydessäni sen listan mukaan yksitellen läpi niitä liikkeitä, tuli vähän tylsistynyt olo...

Nettikaupassa sivun yleisilme, sivuston käytön helppous ja varsinkin hyvät tuotekuvat ovat todella tärkeitä. Itse häivyn heti sivuilta jossa on epätarkkoja, liian pieniä (edes suurennettuina) ja/tai salamavalolla otettuja kuvia tai sivustot aukeavat hitaasti. Nettikaupan hyvää asiakaspalvelua on esitellä tuotteet selkeästi, monipuolisesti ja houkuttelevasti. Ihan samalla perusajatuksella kuin tavallisessa kaupassakin.

Tässä kuitenkin sisustustavaraa saksalaisen Artedonan valikoimista.


Kuvat: Artedona AG



2 kommenttia:

hietzu kirjoitti...

Allekirjoitan jutun täysin. Nettisivujen tulee olla toimivat ja selkeät,jotta sivustolla jaksaa viihtyä.

Tarja Kankaanpää-Salonen kirjoitti...

Tässä tosiaan on tullut vuosien saatossa käytyä lukemattomilla sivuilla ja voisi melkein ryhtyä jonkinsortin sivuneuvojaksi:D

Toisilla sivuilla on joskus niin huonot ja pienet valokuvat joita ei voi edes suurentaa. Se on kyllä minulle takuuvarma poistumiskehoitus sivuilta:D